guest-post: Mistreţul (c)u-rât de argint


acest guest-post vine de la Teo Negură, traficantul de hituri, căruia îi mulţumesc.

De altfel, eu nu sunt un vânător, nici măcar un hăitaş al locurilor pătate de soare, printre atâtea stoluri de frunze.Orice pădure îşi are capcanele ei. Ca şi viaţa. Dar asta n-o să mă facă s-o trăiesc prin vizor.
Am înţeles, într-un final, că aici, oricărui copac îi e mai apropiată propria scoarţă. Dar tot n-am reuşit să mă obişnuiesc cu gândul că pădurea asta e o plantaţie de scorţoşi. Aşa că, după ce-am nimerit şi eu în câteva capcane şi o dată într-un rahat de mistreţ, uscat numai la suprafaţă, ce numai smerit sau frumos mirositor nu era, am început să calc mai atent printre frunze căzute şi să le-ascult des-cântarea.
Într-o zi, de după un copac a ţâşnit spre mine-un mistreţ cu râtul de-argint. Sclipea ca un barbişon de profet. Credeam că-l va opri vreo capcană, dar întunecatul mistreţ părea că ştie pădurea pe dinafară. Purta-ntre urechi o coroniţă. Eram năucit, mă aşteptam să aibă o cu totul altă preocupare decât glezna mea, spre care privea ca turbat…Dar pădurea sau îngeru-mi păzitor, cu un gest pe cât de abject, pe-atât de solidar, îi scoase înainte-un bălegar, proaspăt şi cald. Întreaga natură-şi veni în fire, iar el se opri, bucuros, să se scalde, gândind:
– Dă-o-n negura ei de gleznă! În fond, sunt un porc şi pe onoarea mea, asta e o balegă adevărată!
Râtu-i devenise-o prelungire a voluptăţii unei senzaţii pustii. Iar coroniţa-i juca, murdară, pe cap.
Într-o pădure, în orice pădure, ca (blogosfera) aceasta, ca alta, degeaba râvneşti coroniţe de lauri, de păpădii. Râvneşte mai bine coroane din ramuri! Ştiu, ele cresc o ţârucă mai greu….

sursa: youtube (user – sabrollaz)

Acest articol a fost publicat în guest posts și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la guest-post: Mistreţul (c)u-rât de argint

  1. Pingback: matinale – 34 (nu tocmai matinale) « Colţu' cu muzică

  2. Călin zice:

    tristă parabolă, dar poate om învăţa ceva din ea 😉

Loc de guiţat (grohăielile merg direct la gunoi)

