Guest-post: Romania pi(…)doreasca…


postarea îi aparţine lunii pătrate şi cred că merită puţină atenţie.

imaginea nu ne aparţine, dar chiar nu mai ştim sursa 😦

 M-am nascut intr-o tara frumoasa, pe-un picior de plai, pe-o gura de rai, ” Acolo unde întâlneşti/Cât ţine ţara-n lung şi-n lat/Bătrâne urme vitejeşti/Şi osul celor ce-au luptat”… E cu adevarat “o tara frumoasa/La o margine de mare/unde valurile fac noduri albe/Ca o barba nepieptanata de crai.”

E frumoasa, intr-adevar,  dar intre timp am crescut si am descoperit ca, din pacate, este locuita.

Si nu v-am spus nimic despre copaci, flori si paduri, despre ape limpezi precum “Ozana cea frumos curgatoare” sau ” mijloc de codru des/unde toate pasarile ies/ din huceag de alunis/ la voiosul luminis”, despre noptile in care ” ca un stalp eu stau în luna !/ce frumoasa, ce nebuna/e albastra-mi, dulce floare ! “, totul culminand cu ” lacul codrilor albastru/nuferi galbeni îl încarcă;/tresărind în cercuri albe/el cutremură o barcă.” Frumoase, mirifice imagini, nu-i asa?

Minunate flori in tara mea, dar intre timp am crescut si am descoperit ca, din pacate, printre ele exista uscaturi si ciulini.

Si apoi…pasarile, Oh, pasarile minunate care ne trezesc dimineata cu trilurile lor muzicale ” zi şi noapte nimic nu e uşor pe pământ;/căci roua este sudoarea privighetorilor/ce s-au ostenit toată noaptea cântând.” Sau altele, precum “oaspeţii caselor noastre, cocostârci şi rândunele,/cârdurile de cocoare, înşirându-se-n lung zbor”, nu-i asa, randunica, randunea?

Da, ca pasarea Phoenix sunt multe, minunate si frumoase, dar intre timp  am crescut si am descoperit ca, din pacate, pe lume exista multi papagali.

M-am nascut in tara in care vanatorul alearga dupa mistretul cu colti de argint “lăsând în culcuş căprioara cuminte/şi linxul ce râde cu ochi sclipitori”, in locul unde ursul e pacalit de vulpe dar si unde, uneori, “de pe frigare tata scoate-n unghii/inima căprioarei şi rărunchii.”

Imi plac animalele de pe la noi dar intre timp am crescut si am descoperit ca, din pacate, exista multi  magari si boi… si porci.

“Frumoasă mi-e ţara străveche,/intinsă pe munţi şi pe văi,/cu fete cu flori la ureche,/cu mândri şi ageri flăcăi!”

Da, m-am nascut intr-o tara frumoasa dar am crescut si intre timp am realizat ca de fapt  traiesc in Romania pi(…)doreasca

“Şi-n ţara mea sunt mulţi părinţi ce plâng morminte
Multe …
Şi pribegesc scrâşniri din dinţi …
Dar cine să le-asculte,
Când e minciuna pe amvon şi nedreptatea-i lege,
Când guvernanţii-s de carton”
Şi nepăsarea Rege ?”

Versuri de Marin Sorescu, Otilia Cazimir, Mihai Eminescu, St. Aug. Doinas, Lucian Blaga, I.Pribeagu.

sursa: youtube (user – plangingeri)

Si acum na, sa va fie luna patrata! ;)

Acest articol a fost publicat în guest posts și etichetat , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Guest-post: Romania pi(…)doreasca…

  1. Teo Negură zice:

    Vlahuta si Bogza la un loc ar fi invidiosi pe acuitatea acestui reportaj, na :))

  2. Călin zice:

    trăim într-o lume puţin bolnavă şi puţin defectă, putem doar spera că nu vom ajunge şi noi asemenea ei.

  3. Pingback: Descantec de dragoste… « Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

  4. Mirela zice:

    Citind comentariile de mai sus, aș adăuga că trăim într-o lume ipocrită și interesată. Interesată, parcă, de autodistrugere. Gândindu-mă la unele lucruri incredibile petrecute acum aproximativ un an, fără a mai dezgropa trecutul, adaug doar că: ”Nu te pune cu nebunii că au mintea rătăcită, nu te pune cu proștii, că au mintea odihnită”! E cazul să citim cu atenție fiecare material scris, înainte de a acuza. Cine mi-e prieten, știe exact la ce mă refer. 😉
    Felicitări, Shayna! 🙂

  5. Luna patrata zice:

    Multumesc, Mirela! Da, ai dreptate, sa fim foarte atenti la tot, nu doar la ceea ce citim. 🙂

  6. Peter zice:

    Trebuie să mă obişnuiesc, am crezut că am fost aici, dar citisem articolul în partea cealaltă…
    Spun şi aici ce am spus şi acolo: este trist, cu atât mai mult cât este amar de adevărat.

  7. Pingback: Mica,mica, da’ ridica… « Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

Loc de guiţat (grohăielile merg direct la gunoi)

