filmul de săptămâna asta – Le scaphandre et le papillon


„Azi, am impresia că viaţa mea a fost doar un şir de mici nereuşite. Femeile pe care n-am fost capabil să le iubesc. Şansele de care n-am profitat,momentele de satisfacţie de care n-am ştiut să ma bucur. Ştiam rezultatul cursei,dar n-am pariat pe învingător. Am fost orb şi surd sau era nevoie de un dezastru ca să înţeleg asta.”

Un film-metaforă, un subiect dramatic şi spectaculos în acelaşi timp, în primul rând datorită modalităţii de abordare şi de expunere. Un film care după vizionare îţi lasă în cârcă o căruţă de întrebări: Ce înseamnă, de fapt, să fii viu? Care ne sunt, cu adevărat, bucuriile vieţii? Cine – sau ce – din noi trăieşte, se-ndrăgosteşte, caută, uită, iartă? Câtă suferinţă încape într-un trup, câtă nefericire într-un suflet? De ce trebuie să murim?

O cinematografie superbă şi originală, un joc permanent de lumini şi umbre, o beţie de imagini clare alternand cu imagini estompate şi şterse. Cam asta înseamnă „Le scaphandre et le papillon”. Să enumăr aici câte premii a strâns sau câte nominalizări a avut, mi se pare complet deplasat, aşa că nu îmi rămâne decât să vă invit să vedeţi povestea.

sursa: youtube (user – FilmTeaser)

Vă invit să treceţi şi pe la cei din grupul nostru: vultureşti, luna pătrată, octocat, max peter, marius bota, teo negură, gândire logică, virtualkid, colţul cu muzică

Acest articol a fost publicat în filme și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la filmul de săptămâna asta – Le scaphandre et le papillon

  1. Marius Bota zice:

    Multumesc de recomandare. Suna interesant!

  2. Pingback: Poveste… « Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

  3. Pingback: Pink Floyd – 12 – A Momentary Lapse of Reason « Colţu' cu muzică

  4. romanianstampnews zice:

    Culmea e că mai devreme fredonam piesa asta…

  5. Pingback: All that jazz « Teo Negură – Trafic cu hituri

Loc de guiţat (grohăielile merg direct la gunoi)