filmul de săptămâna asta – Babel


Despre intersecţii, destine şi…gloanţe

Viaţa poate fi asemănată cu o înşiruire continuă de intersecţii; intersecţii prin care ne e dat să trecem, să întâlnim oameni; unora le vedem doar în fugă feţele, după care uităm că i-am văzut, alţii ne însoţesc în peregrinarea noastră pentru o vreme, iar alţii, puţini la număr, ne însoţesc pe tot parcursul călătoriei noastre. Destine cu care ne intersectăm, despre care nu ştim nimic sau mai nimic, destine pe care, poate fără să ştim, le influenţăm într-un fel sau altul. Uneori o simplă vorbă de-a noastră poate da cuiva puterea de a merge mai departe, alteori tot un simplu cuvânt poate provoca o rană mortală. Uneori putem vedea consecinţele acţiunilor, gesturilor sau cuvintelor noastre, alteori aceste consecinţe rămân invizibile pentru totdeauna, distanţa fiind mult prea mare ca să le putem bănui măcar.

Cam despre asta este vorba şi în filmul lui Alejandro González Iñárritu la care am ales să mă opresc în această săptămână. Oameni din colţuri diferite de lume, din Africa, Statele Unite, Mexic sau Japonia, oameni care aparent nu au nimic în comun şi ale căror destine totuşi se întretaie, au un numitor comun, iar acel ceva care îi uneşte este ceva aparent banal, o puşcă, ori poate mai degrabă un glonţ. Fragmente aparent disparate, care se întâmplă în colţuri diferite de lume, flash back-uri, toate puse la un loc de către regizorul mexican, care face din ele un tot, o poveste spusă cu măiestrie, o poveste care nu are cum să nu îţi dea de gândit. Un scenariu deosebit, purtând semnăturile lui Alejandro González Iñárritu şi Guillermo Arriaga, o coloană sonoră de excepţie (care îi aparţine lui Gustavo Santaolalla), nume mari în distribuţie şi prestaţii pe măsură (Brad Pitt, Cate Blanchett, Rinko Kikuchi şi Gael García Bernal, ca să amintesc doar patru dintre protagonişti), sunt doar câteva din atu-urile lui Babel, un film care nu trebuie ratat, în cazul în care nu l-aţi văzut deja.

sursa: youtube (user – myxmovie)

Acest articol a fost publicat în filme și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la filmul de săptămâna asta – Babel

  1. Frumos film si recenzie pe masura…Felicitarile mele!

  2. Doru zice:

    Am plecat după el, boier dumneavoastră!

  3. romanianstampnews zice:

    L-am văzut, şi încă de două ori. Prima dată mi-a lăsat un sentiment oarecum nedefinit şi mi-a stat în minte aporape o lună întreagă, ceea ce nu prea mi se întâmplă cu un film. Şi cred că tocmai de aceea am vrut apoi să-l revăd.

    • Călin zice:

      e un film care te pune pe gânduri, care lasă în urma lui multe întrebări. şi eu l-am văzut de vreo trei ori, iar asta e enorm, de obicei mă uit la un film o singură dată.

  4. Pingback: hard rock café (12) – Appetite for Destruction « Colţu' cu muzică

  5. Bianca zice:

    Multumesc pt. sugestie, intr-adevar se merita vazut. Imi scapase ;))
    Felicitari pt. filmele alese pana acum!

Loc de guiţat (grohăielile merg direct la gunoi)

