Printre in-culţi şi des-culţi


Luată modo grosso, societatea românească nu poate fi în ruptul capului vreuna pe acţiuni, din simplul motiv că acţiunea şi reacţiunea nu-i sunt atribute.

E mai degrabă o societate cu răspundere limitată, în care ponderea responsabilităţii e direct proporţională cu pasarea şi asomarea răspunderii, ceva de genul „eu sincer aş face, dar ştii că nu pot, nu sunt în poziţia în care să-mi permit aşa ceva”…

Şi da, e o societate de asigurare şi reasigurare a eşecului oricărui demers constructiv, dezinhibant sau genial. Impenetrantă şi obtuză, nepăsătoare şi opacă, paradoxal şi onanistă, dar şi im-potentă, îşi molfăie cu voluptate lenea existenţială.

Din când în când, printre in-culţi sau doar des-culţi, întrezăreşti, precum o mal-formaţie, valoarea: cu glezne moi şi-n echilibru instabil, ori cariată de rutină, erudită şi adesea resemnată.

Trăim din amintiri periculos de mult, aşa încât mă-ntreb ce-o să ne facem când o să ne lase, uzate şi neunse, rotiţele memoriei.

Despre Teo Negură

Love to radio
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Printre in-culţi şi des-culţi

  1. Pingback: picătura de suflet – 71 « Colţu' cu muzică

  2. Doru zice:

    Înţeleg, prietene!
    Am comis cândva prostia să susţin că mă bazez (morometian) pe valori solide şi am fost (bine c-am păţit-o) demontat pe subansamble …
    Chapeau!

    • Teo Negură zice:

      Nu cred ca exista valori solide, ci doar valori si nulitati. Timpul, vicisitudinile vietii, ale lumii, ale alunecarilor prin zile, zic eu, le demon(et)izeaza ori le substantializeaza, de multe ori in detrimentul formei, potentandu-le esenta sau devorand-o:) Noi suntem strajerii sau calaii valorilor. Nu cred in casete de valori cu chip de om sau inger 🙂

  3. marian zice:

    Ce dracu’ mai Teo alta treaba n-ai decat sa spui ….ADEVARUL DESPRE INTREAGA SOCIETATE ROMANEASCA ??? La cat sint eu de necajit…chiar asta-mi trebuia , sa vi tu si sa-mi spui verde in fata….cu ce ma confrunt !!! Mai placut era cand vorbeai despre …iubirea de aproape .Nu ca nu apreciez postarea ta insa… AI UITAT CA ADEVARUL SUPARA…..INTOTDEAUNA ?!

    • Teo Negură zice:

      Pai, dragul meu prieten, odata cineva se intreba de unde si-a cules Creanga materialul pentru povestile vizand prostia, de pilda. Raspunsul a fost simplu si a venit ne-ntarziat: din jur 🙂 Zicea Creanga asa: „Românului i-e greu până se apucă de treabă, că de lăsat îndată se lasă.” Prea bine spus, nu-ti pare? 😉

  4. Călin zice:

    zice-se că un sistem economic e viabil dacă produce plusvaloare. o societate care produce non-valoare o fi viabilă???

    • Teo Negură zice:

      Societatea romaneasca nu e o lauza care tocmai ce-a semanat numai prostie sau, cum spui tu, non-valoare-n urma, insa-i tratata tot asa, ca prea o mulg pana si pruncii vecinilor:D

  5. slowaholic zice:

    Of, Teo. 😦 Tocmai cand ma luptam cu mine si ma chinuiam sa ma automotivez, ca dracu’ nu-i chiar asa negru, ca uite nitelush de roz…. Fir-ar! 😦
    Vorba mea: nu ne mai facem noi bine….

    • Teo Negură zice:

      Imi pare rau daca vorbele mele ti-au creat disconfort. Dar, tot vorba lui Creanga, ca tot il pomenisem mai devreme, „Ştiu ca sunt prost. Dar cand ma uit in jur, prind curaj.” Hai sa zambim putin! 🙂
      Ca tot l-am pomenit asa de des, mi-am adus aminte cum la facultate am luat 10 la un examen la care mi-a venit Creanga, dintr-o perspectiva imagologica. Naiba avea chef de imagologie, asa ca am scornit, la scris, un joc de cuvinte: „Nica e ramul copacului numit Creanga”. Si am avut noroc, ca proful, critic literar reputat, a gustat zisa mea 😉

  6. romanianstampnews zice:

    Ridic pălăria, Teo.

  7. Marius Bota zice:

    Printre in-culti si de-sculti, e nevoie de oameni care sa traiasca viata bazata pe adevar, nu pe minciuna, pe o umblare sincera, nu pe una fatarnica. Cred ca mai sunt incaltati destui si culti suficienti, ca sa schimbe fata Romaniei

Loc de guiţat (grohăielile merg direct la gunoi)

