filmu’ de săptămîna asta – Les Choristes


colţul meu cu muzică fiind tare aglomerat cu postările legate de muzică (probabil e firesc să fie aşa), am „teleportat” rubrica în care recomandam filme pe blogul grupului. va fi o rubrică săptămînală, probabil sîmbăta va apărea pe blog, pentru că peste weekend oamenii sînt ceva mai liberi şi poate ar vrea să se mai uite şi la cîte un film mai răsărit.

filmul la care m-am oprit pentru această primă postare este o coproducţie franco-germano-elveţiană şi a fost lansat în 17 martie 2004 în Belgia. avînd 23 de nominalizări (inclusiv la Oscar şi Golden Globe) la diferite festivaluri de film şi 12 premii cîştigate, „Les Choristes” este unul dintre filmele cele mai apreciate ale anului 2004. cea mai mare parte a acţiunii filmului se petrece în anul 1949, în internatul „Le fond de l’Etang”, unde învaţă copii cu probleme. directorul instituţiei, Rachin, se ghidează după principiul „acţiune-reacţiune”, orice abatere de la reguli fiind aspru sancţionată. supraveghetorul Clement Mathieu, proaspăt sosit în internat, încearcă să acorde mai multă libertate elevilor, făcîndu-i în acelaşi timp să se implice în activitatea corului pe care l-a înfiinţat. mai multe nu cred că ar trebui să vă spun despre film, pentru a nu strica din farmecul unei eventuale vizionări, poate doar că acesta beneficiază de o coloană sonoră de excepţie şi de o regie deosebită. ceva mai multe decît mine, care am fost destul de zgîrcit în a oferi detalii, vă va spune probabil trailerul de mai jos.

sursa: youtube (user – jonafitzgerald)

Acest articol a fost publicat în filme și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la filmu’ de săptămîna asta – Les Choristes

  1. Mirela zice:

    Bună recomandare! E un film bun, iar vocile copiilor sunt excepționale, obsedant de frumoase. Un film cu caracter pedagogic deosebit de reușit, părerea mea. 🙂

  2. Pingback: hard rock café (1) – “Operation: Mindcrime” « Colţu' cu muzică

  3. CARMEN zice:

    recenzia este incitatnta si palmaresul promițător. Recunosc ca l-am scapat, dat timpul nu e pierdut 🙂 Multumesc pentru interesanta recomandare!

    • Călin zice:

      eu l-am văzut la puţin timp după lansare, eram în Paris pe vremea aia, cred că eram în ultimul an de facultate. şi nu m-am mulţumit cu o vizionare, l-am mai revăzut de atunci cel puţin încă o dată 🙂

  4. romanianstampnews zice:

    Îl trec şi eu pe listă. Subiectul pare interesant.

  5. minunat film cred ca l-am vazut de 3 ori cu toti copiii mei pe rind

Loc de guiţat (grohăielile merg direct la gunoi)

